1/19/2008

Tjock filt av ångest

Jag har precis beställt klipptid för tisdag. Att ha en annalkande klippning framför sig framkallar en viss ångest ska ni veta. Jag har dessutom bestämt mig för att göra något åt färgen eftersom min naturliga tenderar att bli lite dassig så här under vinterhalvåret. Så med andra ord pratar vi alltså klippning + färgning här = dubbelangst. Det skulle vara kul att testa en mörkare nyans, men jag känner mig inte riktigt redo för att bli den tio år äldre mellanstadiefröken som den förvandlingen skulle innebära. Så det lutar nog åt att jag bara ljusar upp och gör lite olika blonda nyanser, köra safe liksom. Det kan ju i och för sig gå åt helvete det också. Ordet "safe" existerar inte riktigt när man väl har satt sig i den där frisörstolen. Det är därför ångesten pockar på. Vad gäller frisyr så har jag tänkt mig lugg och en ganska så mjuk klippning likt den Kate Moss har, den är fin. Så jävla töntigt att komma dragandes med en Kate Moss-bild till frisören bara. Men eftersom jag inte pratar en frisörs lingo så är det ett måste!

Klorindränkt alv kanske?En bikupa?Tror jag kör på den här!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker verkligen du ska köra hårt på Amy Winehouse-frillan! Snyggt när ditt ljusa tittade fram under luggen=) Jag ska också klippa mig och funderar starkt på att nu är det dax att bli brunett! Ha det fint! Kram Madeleine

Malin sa...

Ja du borde bli brunett Madde, you can handle it!