1/11/2008

Att föda i Paris

I Paris går man aldrig hungrig. Jag åt nog mer dessert än mat!

Världens trevligaste teställe ligger precis vid Hôtel de Ville och heter "Paul". Grönt te och kokos-flan smakade hur gott som helst efter en promenad på två mil (utan överdrift!). Inredningen kändes väldigt fransk och lantlig, helmys!

De här små butikerna med enbart ekologisk mat låg överallt i hela Paris. Utbudet var fantastiskt! Jag köpte armarna fulla med te, pasta och diverse kex/snacks. Synd att kylvaror är lite svårt att ta med sig hem bara. När kommer den här kedjan till Sverige? Varför måste vi ligga så långt efter när det kommer till ekologisk mat?! Ekologisk mat som är rolig dessutom...

För en yoghurt-narkoman som jag är Frankrike himmelriket!! Efter noga genomgång kom jag fram till att denna kokos-yoghurt vart helt klart den godaste jag ätit på år och dag.

Mini-Macarons är en fransk specialitet...fina att titta på också!

Lite fläsk på grillning i ett fönster!

Inga kommentarer: