1/27/2008

The End in Weekend


Något av det bästa med att åka hem till landet över helgen är just själva åkandet. Jag älskar ju det här med tåg och tågstationer, det vet alla dem som känner mig. Speciellt tycker jag om när jag får resa tidiga mornar, åka baklänges, breda ut mig över två säten alldeles själv och ha bra musik i öronen - samtidigt. Allt detta hade jag på ditresan, då mådde jag! Det enda jag inte gillar med tåg är toaletterna. Inte för att jag någonsin går på dem, men ändå. Jag tycker helt enkelt om att kunna sitta still på ringen och inte fara runt på den som man gör på ett skenande inter city tåg. Ibland kan man ju få oturen att få sittplatsen som är precis i vinddraget av toan också. Där kan man ju sitta och sakta domna bort sen. Som tur va slapp jag det.

På landet var allt bra iallfall. Jag åt semla och gosade med Harry. Begravningen av farmor var fin också, nu ligger hon och vilar bredvid min farfar. Må dem vila i frid.

Inga kommentarer: