1/17/2008

Frukostvanor


Jag hade som ett litet projekt den här veckan att fotografera min frukost varje morgon. Ambitionen var sedan att publicera bilderna här på bloggan. Jag tycker själv att det är väldigt intressant att veta och se vad folk äter till frukost nämligen, det säger ju faktiskt en hel del om den personen i övrigt. Men för att återkomma till mina egna frukostvanor så blev ju fotoserien snabbt ganska tradig eftersom jag i princip äter samma frukost varje morgon; 2 dl av Coops ekologiska fruktmüsli som jag blandar ihop med 2 dl A-fil till en grynig massa (gör sig inte så jätteaptitligt på bild konstigt nog). Till det dricker jag alltid te, just nu grönt te med körsbärssmak. Jag vet inte riktigt vad mina frukostvanor säger om mig, det överlåter jag till andra att tolka. Däremot så är frukost det första jag tänker på när jag vaknar och det är lätt dagens bästa måltid. Fil är för övrigt något jag inte kan fungera utan, det är basfödan nummer ett i mitt lilla hushåll. Jag har till och med gått och handlat A-fil på 7eleven klockan två på natten för att inte vara fil-lös morgonen därpå. Jag antar att jag har ärvt det här beteendet efter min far som också alltid äter fil och framför allt Kellogs Corn Flakes i kopiösa mängder. Trots ensamhushåll har han alltid två stora familypack av Kellogs i skafferiet. Min bror är likadan, men han är mer av en fjällfil och kefir-missbrukare (den äckligaste filen).

Som ni förstår kom mitt lilla projekt av sig. Kolla istället in fotografen Jon Huck som har gjort en bildserie i ämnet "folks frukostvanor". Väldigt intressant, tycker jag. Kolla här. Dagens tips!

Inga kommentarer: