1/15/2008

I wish my brain had a map, to tell me where my heart should go

Mel Kadel heter en illustratör från USA som jag har snöat in mig på lite granna för tillfället. Hon använder sig av de enklaste av hjälpmedel för att åstadkomma dessa smått fantastiska underverk till illustrationer. Gammalt papper, små kulspetspennor, tops (hehe) och lim är tydligen allt som behövs i kombination med en stor dos talang såklart. Speciellt tycker jag om de kollaborationer hon har gjort tillsammans med Brian Canning (det är dem bilderna som har en kort text till sig). Nu önskar jag bara att lite kreativ inspiration kunde falla över mig också. Dåligt med den varan för tillfället...tyvärr.


Alla bilder är tagna från hennes hemsida som du hittar här.


2 kommentarer:

Malin sa...

Vilka jättefina illustrationer!

Malin sa...

Ja jag älskar dem :)