1/11/2008

Paris Polaroids


På Bazar Hôtel de Ville hittade jag dessa söta
ramar för 1 euro styck. Perfekt för mina
polaroider. Notre-Dame i den svarta, Moulin
Rouge i den rosa och Sacre Coeur i den vita.

Jag på random streeta i Paris.

Kiliwatch på Rue Tiquetonne. En av
Paris mest omtalade 2hand-butiker
(de har även nya kläder). Men jag vet
inte alltså, jag blev lite besviken.
Sortimentet var ganska tråkigt och så
var det dyrt. Dock hade killavdelningen
ett mycket roligare och större utbud.
Det brukar ju oftast vara tvärtom
annars. Så absolut värt sitt besök
Ps. För att få lov att ta det här kortet
var jag tvungen att säga att jag kom
från Elle-magazine, haha!

En annan 2hand-butik hittade jag på
rue saint-denis. Den var lite skrotigare
och lite billigare. Var man på jakt efter
en väska kunde man lätt ha spenderat sin
dag här eftersom golvet var helt belamrat
av väskor, de låg i stora berg...även under
och bakom möbler. Min stod dock och
väntade på mig på en hylla precis intill
desken. En svart enkel väska i läder med
jättefina detaljer från Henry & Martin's.

Sacre Coeur och hon med paraplyet!


4 kommentarer:

Malin sa...

Åh, vad härligt med polaroider! Men det var ju en massa bilder som inte funkade i mat-inlägget. :(
Saknar Paris! Även fast jag intalade mig att jag INTE ska åka till Paris nästa gång jag åker till Frankrike så vill jag ändå dit! Vore ju kul att åka till landsbygden men Paris är alltid Paris. :)

Malin sa...

Men nej! Kolla om de funkar nu då?

Jag saknar också Paris, redan! :) Men oh ja, finns så mycket i Frankrike att se och göra..man borde ta sig en sommar och bara bila runt! Helst skulle jag vilja åka till Giverny och besöka Claude Monets hus och näckrosdammar :)

Malin sa...

Nää, verkar inte som det funkar.. ser bara kryss :/ fast är ju en massa bilder som funkar ändå!

Åh, ja Monets näckrosdammar vore kul att se! När jag var liten gillade jag den där svenska (?) tecknade boken... hmm.. minns ju inte vad hon hette nu. Har för mig att den hade nåt med Monet att göra... Var nån tjej som odlade saker hehe ;) Svarthårig med förkläde tror jag. Skit samma, jag gillade iallefall Monets näckrosdammar när jag var liten!

Malin sa...

Men det ska funka, jag har pillat nu! ååh! om du uppdaterar sidan då eller väljer visa bild? sånt där kan ju störa livet ur en alltså :)

ååh ja, du tänker på Linnéa i målarens trädgård! Det var och är en av mina favoritböcker, den är så fin. Hehe "hon som odlade saker" ;D