1/24/2008

Kollektivet Livet

Alltså, det här livet i kollektiv...det börjar tryta. Jag skulle mer än gärna kunna tänka mig att flytta nu faktiskt. Jag har några alternativ på gång, men de ligger också några månader fram i tiden. Jag får helt enkelt stå ut, det är trots allt inte all bad. Läget är ju kanon, ingen klagar när jag spelar hög musik och mitt rum är ganska så mysigt, det luktar vanilj och så. Dem jag bor med är snälla och skötsamma. Men ändå, några anledningar till att flytta:

- Slippa komma hem och mötas av ett hem inbäddat i märklig matdoft. När man frågar vad som lagas får man svaret "oxsvans" (samme person har även rensat fisk för ett helt kompani i köket en gång och har alltid enorma mängder kött som stapelvara i kylen).

- Slippa stå i duschen och upptäcka hur ett brunt krulligt hårstrå har letat sig upp på duschväggen vilket gör att man inte kan duscha så brutalt så att vattenstänk på något vis nuddar detta hårstrå och gör att det hamnar gud vet vart.

- Slippa komma in i ena badrummet och hitta någons gamla avrakade frisyr i en papperskorg.

- Jag vill kunna få plats att packa upp mina fyra kartonger av cd-skivor.

- Jag vill köpa fina möbler och blommiga tapeter, inreda för faen!

- Jag vill ha ett badkar att sjunka ned i "like an old man in a hot tub".

- Jag vill kunna dra igång ett jävla storbak! Haha.

Inga kommentarer: