6/20/2008

Vykort från NYC

Hej! Dagarna går för fort här i New York-land. Åka hem-ångesten börjar smyga sig på med bara en och en halv dag kvar i denna underbara stad. Tom Petty i tisdags kväll var magiskt. Det är så himla svårt att beskriva hur det var att stå där, i ett kolsvart MSG när plötsligt strålkastarna tänds och Tom Petty och Heartbreakers uppenbarar sig på scen samtidigt som "You Wreck Me" går igång. Jag lipade! Hela Madison Square Garden stämde senare upp in i allsång på "Learning to fly". Så jävla mäktigt. Jag sjöng för full hals och ja, jag lipade lite till! Bandet var så jävla tight också. Mike Cambell på gitarr var helt otrolig när han gick loss på sina solon. Tom Petty ska vi inte prata om. Han var amazing i sin glittriga kavaj. Han tog inte ett snedsted. I love you Tom Petty!

Igår tog vi en taxi över Brooklyn Bridge för att kolla in den sidan lite. Sen promenerade vi Manhattan Brigde tillbaka och gick runt i China town och Little Italy. Idag har vi haft en riktigt shoppingdag i Soho. Gått på jättemysiga gator, kändes som om man gick runt i en filmstad nästan. Köpte himmelska cupcakes på Magnolia Bakery och besökte Marc Jacobs-butiken bland annat. Och yes, jag shoppade! Vad får ni se när jag kommer hem. Ikväll blir det U2-häng på nån pub här i närheten....Vi får väl se vad som sker. Det vet man aldrig i NYC. Vi hörs när jag är hemma på den svenska marken igen. Hej då!

Inga kommentarer: