6/24/2008

Bilder från New York: Eatin' vs. Drinkin'

The American Diet - Man behöver inte gå hungrig iallafall.

Gratis dricka på planet dit. Vi var inte dem som tackade nej.Mojito på flaska, världens bästa blåbär och lökar som fotbollar.
Handla mat är så mycket roligare i landet over there!Första kvällen skålade vi in i vattenmelons-margaritas!Jag åt en gratinerad paprika som låg och simmade i nån röd
bassäng. Gott!Vitaminwater! Bästa drickan för långa dagar till fots. Vitaminwater i påse. Om man vill se lite coolare ut.Wholefoods market var himmelriket! Tre gånger var vi och
käkade delimat därifrån. Kommer sakna det stället.Den här födan kallas pizza.Salladspicknick med utsikt över frihetsgudinnan. Sweet!Ännu en margarita...wooops!Och en till! Nä, det är samma. Men här dricker jag den!Mex från Chevys! Det här var sjukt gott. Vill jag minnas.Väldigt mätta killar!Brunch på sylta. Omelett och sallad (och en smoothie!)Här är vi ute och måndagssuper på ett trevligt ställe på 8th avenue.Jag dricker cosmopolitan! When in Rome...Thumbs up!I Chinatown var vi inne i en hysterisk mataffär.Dem här åt vi...inte. Såg mest läskiga ut.Däremot köpte jag kokos-vatten...låt inte de glada kokosnötterna
med hatt lura er. Det var INTE gott. Dumpades efter en klunk.God dricka hade de däremot på jamba juice. Smoothie-heaven! På Bleecker street köpte vi cupcakes från Magnolia Bakery.Sen fikade vi upp dem i parken mittemot. De var smarriga och söta.Om jag bodde i New York skulle jag bara handla på Whole Foods.
Jelly Belly!

3 kommentarer:

Malin sa...

Wow! Vilka fina bilder å va god mat. :)
Jag är avis! Ser ut som du haft the time of your life!

Anonym sa...

Det verkar då inte ha gått någon nöd på dig. skönt att se :P

Malin sa...

malin: det var verkligen helt underbart...och mer! :)

jerk: nej, no wonder americans are so fat. det fanns ju mat vart man än vände blicken! klart vi åt :D