6/08/2008

Några helger, Några bilder

Här kommer en bildkavalkad helt utan röd tråd och sammanhang. Sponsrad av min mobilkamera:
En så kallad "café-sallad". Varför äter man sånt här? Totalt smaklös och så hade de blandat i majs! Djävulens sädesslag. Första gången en sallad gjorde mig irriterad. Att äta upp den var min enda hämdaktion.
"Varför köpa blommor när hela allmänningen är din trädgård?" Som jag brukar resonera när jag river av både det ena och andra i buskarna utanför mitt hus klockan 22 på kvällen.
När jag satt hos min frisör och väntade på att få bli klippt förra helgen bläddrade jag i en väldigt fin fotobok om 60-talet. Synd bara att tönten i det högra hörnet förstör just den här fina bilden.
Rolling Stones var ju självklart med på en och två bilder. Charlie Watts är ju faktiskt snyggast här!
Så här önskar jag att mitt hår kunde se ut. Men det är alldeles för mjukt och mesigt.

Indiskt käk i motljus. Förra helgen kom Motala-Danne på besök. Solen gassade och temperaturen darrade upp mot trettio-strecket. "Lite Indiskt på det kanske?" sa vi och dök in i det Indiska kökets spännande kryddvärld.
Majs funkar bara i poppad form. Vi såg nya Indiana Jones filmen som var riktigt underhållande! Den innehöll både mumier, aliens och en hel del cargos. Såhär somrig var jag när jag gick över skeppsbron i fredags.
Runt kajen stod klasar av ballonger redo att släppas ut i det fria.
På kvällen var jag på Debban och såg Caesars tillsammans med Rock-Lars. De spelade cherry kicks!
Det är väl så här en person med grå starr hade sett på konserten. All cred åt min mobilkamera, mycket klarar den av på sina fattiga två pixlar, men när det kommer till att fokusera när det är lite för mycket rörelse samt mörkt...då går den bet!

Inga kommentarer: