6/23/2008

Bilder från New York: I Seinfelds spår


Seinfeld visades i princip jämt på teve. You gotta love America!
På Ellis Island köpte jag en Black & White cookie. Jerry beställer ju en i "The Dinner Party "-avsnittet. "The thing about eating the Black and White cookie, Elaine, is you want to get some black and some white in each bite. Nothing mixes better than vanilla and chocolate And yet somehow racial harmony eludes us. If people would only look to the cookie all our problems would be solved". Den var jättegod! Sjukt sockrig.
Junior mints! Mjuka mintpastiller med chokladöverdrag. Jag hade alltid ett paket i väskan.
På väg till Central Park sprang vi av en slump på Soup-Nazi köket! Det är tyvärr igenbommat sen länge men är fortfarande ett givet stopp för alla Seinfeld-fanatiker.
Vilken milstople i mitt liv! Äntligen fick jag besöka Seinfeld-syltan Monk's...Eller Tom's som den heter i verkligheten. Även om interiören inte är den samma som i serien var vi ju ändå tvugna att ta en bit brunch där!
Jag beställde cereals á la Jerry och en bagel med creame cheese
Sista dagen gick vi till Tom's igen och åt frukost. Då beställde jag pannkakor!
Det var så himla mysigt där. Servicen var utmärkt, maten supergod och man fick rejäla portioner för lite pengar - den ultimata syltan med andra ord! Det var inte speciellt turistigt heller eftersom Tom's ligger en bit upp på Upper West. Det hängde mest locals där. På väggarna satt det givetvis en massa Seinfeld-bilder också. Jag kunde inte annat än att älska stället!

Inga kommentarer: