6/24/2008

Bilder från New York: Fockin' Tourists

Här seglar vi över Kanada. Såg lite kargt ut... tur vi inte landade!
Times Square by night. Man kollade inte framåt när man gick här,
man kollade uppåt. Allmän livsfara för sig själv med andra ord.
Stå mitt på övergångsstället och ta kort! Klart man blir överkörd.
Baseball i Central Park.
Strawberry fields 4-evva!
John Lennon är fortfarande saknad.
Skyfall! Paraply hjälpte inte, vi var soaked!
Empire State Building i bakgrunden. Vi tog oss närmare...
...och åkte upp! Där bjöds vi på en magnifik utsikt över hela Manhattan.
Såhär såg det ut om man kollade ner.
Det var högt upp. Tur man inte är höjdrädd.
Toppen (masten) av Empire State Building.
Man vet att man är turist när man börjar fota nere i metron.
Nu tar vi ett indie-kort. Se indie ut!!
Byggarbetsplatsen Ground zero.
Lämna Manhattan för att åka lite båt.
Frihetsgudinnan var ju tiny! På riktigt. Hon såg ut som
en manwoman. Fast hon var mäktig att se såklart.
Johan shoppar på docken.

Martin, Anders och jag framför Brooklyn Bridge...typ
Nä här är den riktiga varan! Vi tog en cab över.
På Brooklyn sidan hade man vykortsutsikt över Manhattan skyline.
Jag kikar.
Och vilade lite, ty man blev trött av att gå.
Sen promenerade vi tillbaka till Manhattan via Manhattan Bridge.
Här verkade det ju halvroligt att bo. Var femte minut kom nåt tåg som skrek till och hela bron vi gick på skakade. Men det ser ju onekligen rough ut. Rough = Tufft.
China-town. Var som att gå runt i.....Kina.
Jaha här smög sig en soho-bild in. Återigen stå och fota mitt på övergångsstället. Jag borde ha kommit hem i en bodybag.

Inga kommentarer: