12/17/2007

I work for your love baby, I work for yooour love.

Mitt jobb (till höger på bilden) Foto av Ola.

Jag tänkte berätta lite om mitt jobb. Jag gillar mitt jobb. Lönen kanske inte är den bästa, men vad gör det? Jag har världens snällaste chef och världens finaste jobbkamrater, det går inget annat än att trivas. Speciellt roligt är alla de människor man möter. Jag tänkte lista mina tre roligaste möten hittills...

1. Bruce Springsteen. Herregud! Jag sitter ful och söndagssliten när en av mina största idoler dyker upp och frågar vart hissarna ligger. Vad är oddsen? Jag har aldrig blivit så starstruck i hela mitt liv, jag var tvungen att lägga mig ned när han hade gått och typ vagga.

2. En förvisso något tipsy spådam börjar spå skiten ur mig. Precis allt hon sa stämde in, hon satte ord på allt som var mig... det var rent ut sagt jävligt läskigt! Jag började nästan att lipa.

3. En, i brist på bättre beskrivning "baltiskt" klädd man (tänk bärplockare) slänger upp den i mina ögon största sedelbunt jag någonsin sett på desken (enbart tusensedlar såklart) och frågar vad jag "ska ha" (det känns oerhört relevant att nu berätta att det alltså är garderobiär jag jobbar som). Jag, dum som jag är och helt paralyserad av denna sedelhög säger att vi inte tar någon avgift (vilket förvisso är sant, men herregud jag kunde väl ha sagt tvåtusen åtminstone). Den baltiske mannen tar iallafall emot sin jacka (vindjacka modell "har varit med i ett par år") och replikerar "Okej bra, jag har lite ont om växel". Haha!

Inga kommentarer: