5/16/2008

This just in!

Fniss fniss. Nyss kom Robert "Led Zeppelin" Plant förbi. I röd t-shirt och lite blöta lockar. Han frågade vart toaletterna låg. Jag levererade direktiven samtidigt som min hjärna "Det där ser ut som Robert Plant. Är Robert Plant i stan? Jo visst spelar han och Alisson Krauss nånstans ikväll? Fan, det ÄR Robert Plant!"-diskuterade. Stort maniskt leende spred sig. Men han satt redan inne på dass innan jag hann reagera så mycket mer.

Det här tillför ju en helt ny dimension till min "American Accent-lek" dessutom. Här får jag till ett snyggt (enligt mig då, den självutnämnda och if I might add väldigt partiska domaren) amerikanskt uttal - till Robert Plant! Jag ger mig själv 5000000 poäng i extra bonus. Plus två fazer chokladpraliner.

För övrigt lyssnar jag på den här fina lövsången med Stevie Nicks och Don Henley idag.


Inga kommentarer: