5/01/2008

All Day Dreamers


Min lägenhet är i ett stort behov av lite möbler. Vi snackar bord att ställa min filtallrik på, några stolar att sitta på, en hylla att ställa fina saker på och ett par vägghyllor för all min musik. Men att hitta möbler man faktiskt gillar på riktigt är svårt. Om bara Habitat hade funnits i Sverige. Åh, hur simpelt livet hade varit då! Ikea är ju alltid en nödlösning såklart. Men deras utbud är så mycket tristare.

Att hitta krimskrams är ju så mycket enklare däremot! Affischen här ovan till exempel, den ska jag beställa. Jag älskar motivet på det där oförklarliga sättet som man gör ibland. Ni vet, man ser nåt, man älskar det, man måste ha det. Kanske har det något att göra med min fascination för flyg eller är det kanske färgerna? Synd att det verkar vara en väldigt liten affisch bara, jag hade velat smälla upp den stort! Illustratören bakom är hur som helst Manuel Larino, en spanish-new yorker som gör mycket fint. Tips tips.

Inga kommentarer: