5/01/2008

American Accent

Det är första maj idag! Min månad har börjat! Okej jag måste sluta hypa den. Den kanske inte alls blir så fantastisk som den brukar bara för det?

Anyway. Jag sitter på jobbet och har tråkigt för det är väldigt lite folk som vill hänga in sina jackor idag. Men för att få tiden att gå brukar jag leka en lek jag har valt att kalla "Southern accent"(från en sjukt bra Petty-låt). Det bor ju väldigt många turister på det här hotellet och under ett arbetspass så lovar jag att jag får frågan om vart "the gents" eller "the ladies" ligger minst tjugo-trettio gånger (en gång var det en britt som förmulerade sig mer i stil med "where can I take a piss", men det hör inte till vanligheterna). Så hela leken går alltså ut på att jag med den bredaste jävla amerikanska jag kan plocka fram ska förklara för dem hur de ska gå för att hitta till de här toaletterna. Sedan betygsätter jag mig själv utifrån hur amerikansk jag lät. En gång sa en britt (inte samma "where can I take a piss-britt" utan en annan) att jag lät väldigt amerikansk! Då gav jag mig själv 10000 extrapoäng. En gång kom en medelålders man förbi med turtleneck och troligtvis ett tyskt ursprung och frågade mig vart "thii toilletz" var och jag svarade. Han stannade då upp, rynkade brynen och bara "are you german perhaps?". Han tyckte alltså att jag lät som en tysk som pratade engelska!! 300000 minuspoäng.

Idag är jag uppe i 80000 poäng. Det är ganska bra! Jag fick in en riktigt rökare när en amerikansk tjej kom förbi nämligen. Ibland när man ser att det kommer en potentiell "toalett-letare" på håll kan man sitta och förbereda sig lite. Då blir det oftast som bäst. Ibland när jag har fullt upp med annat och blir överrumplad av frågan är det svårare att komma med den där riktiga "American accent". Ibland har det hänt att jag svarat på brittiska men då... Ah va fan. Reglerna är inte riktigt hundra än!

Så här kul har jag!

Inga kommentarer: