5/14/2008

Story and Pictures

Såhär ser jag ut på mitt jobb. Flaggorna indikerar för gästen vilka språk jag talar. Det är ju roligt att jag stoltserar med den franska flaggan som att jag vore nåt ess. Men än så länge har ingen förhört mig allt för länge för att upptäcka hur bristfällig den är. Jag funderar på att sy fast lite fler flaggor så folk ska bli riktigt imponerade... Kanske att jag till och med tar och syr fast simborgarmärket när jag ändå är i farten? Idag var det en väldigt väldigt söt dam på mitt jobb. Hon kom med duschmössa för att det regnade ute och hon ville inte förstöra lockarna. Sen avslöjade hon sitt bästa knep för att få på sig jackan smidigt när man är gammal och stel; "Jag lägger helt enkelt jackan på sängen. Sen kryper jag in i den." Åh! Jag älskar söta gamla damer.
I helgen var det juli så mina nya sandaler fick åka på!Jag plockade en tinywiny blombukett.När jag äter ägg så gör jag det ur min ägganka. Såklart.A big salad! Det ska jag beställa en massa av i NY och leka Eleine.
Jag fick ett paket från Chicago idag. Inuti låg den här randiga saken. Så fin var den på. I sommar ska jag bara bära vitt och blått. För det är så flott! Skepp o'hoj! I bakgrunden ser ni för övrigt min toalett.
Hej hej i ugnen!Just precis nu ligger jag framför den här skärmen.
Lyssnar på Death Cab for Cuties nya album och drömmer mig bort.

5 kommentarer:

Malin sa...

MEN!
3 saker:

1. Vad fiiint det ser ut att vara hemma hos dig! Är det nyligen renoverat?

2. Vad häftigt att ha en fransk flagga på sig! Jag vill också kunna säga att jag kan franska. :) Haha, vad häftig du är Malin!!

3. Vilken jättesöt tant! Gamla söta tanter är ju det bästa som finns!

Malin sa...

Haha MEN!

Det är faktiskt nyrenoverat från topp till tå. Jag har till och med diskmaskin! Förstå vilket lyxliv jag lever på 18 kvm! Hih.

Jag har läst franska i sammanlagt 5 år nästan. Ändå kan jag bara namn på djur och frukt och grönt! Haha. Så uselt. Men jag förstår franska ganska bra. Men skulle gärna vilja kunna prata det flytande själv också.

I know! Hoppas vi också blir söta gamla damer när vi blir gamla :)

Malin sa...

Haha. Jag kan också typ enklare glosor och så, men jag förstår också en del (skulle jag vilja påstå, men egentligen förstår jag säkert inte så mycket). Läste bara franska på högstadiet.. Var glad att jag inte hade möjlighet att läsa det på gymnasiet, men nu tycker jag det är jättesynd!
Vore kul att kunna.

Ska du åka till Paris snart igen tror du? :)
Uhhh... jag längtar!

Malin sa...

Ja alltså går en fransman upp i sina 150 ord/sek (som de lätt gör) så är det ju klart att man inte hänger med (gör nån?) hehe. Men det är kul med franska...så himla fint språk.

Åh jag älskar Paris. Var ju där i januari...skulle kunna åka dit imorgon. Kanske till hösten? Fast jag funderar på London då också. När far du till Paris igen då tror du? :) & När blir det Grekland för din del? Snart va?

Malin sa...

Ja, du måste ju åka dit på våren eller hösten när det är grönt och fint. Är man där i januari så får man inte den totala Paris-upplevelsen! :)

På sommaren är det nog däremot alldeles för varmt. Det blir väldigt hett där bara när det är typ 18 grader tycker jag.
Usch, jag vill jättegärna åka igen. Sist sa jag ju till mig själv att det fick vara nog för ett tag, har ju varit där tre ggr på bara några år... men kan ändå inte sluta längta tillbaka.

Grekland blir det antagligen de två sista veckorna i juni! :) Ser fram emot det något enormt.