7/31/2008

Vatten, Båtar och så jag

Nu är jag på Smögen. Det är 30000 grader i solen och det enda jag gör är i princip att hänga på klippor, bada, äta frukt och kolla på båtar. Jag har experimenterat lite med spf 50 på min kropp också. Jag tänkte vara duktig denna sommar nämligen och inte bränna mig. Det har jag inte gjort heller. Däremot har jag en ojämn illröd cirkel mitt på magen för där glömde jag att klena ut den tjocka spf 50 krämen ordentligt. Såååå fint. Igår var vi på utflykt till Akvarellmuseét på Tjörn. Vi såg en fin utställning som hette "Pacific Light" och var en samling akvareller från Kalifornien i ett historiskt perspektiv. Jag tyckte om den väldigt mycket och blev inspirerad. Köpte ett målarblock och akvarellpennor och satt sen och målade hela kvällen efter det att vi hade kommit hem.

2 kommentarer:

Malin sa...

Vad härligt det ser ut! Jag vill också åka till Smögen, även fast jag har den där terror-varma sommaren i bakhuvudet. Hehe, Smögen är så fint!

Haha, en bränd cirkel låter bekant.. jag fick ju en cirkel på min rygg, även fast jag solade hela ryggen. Får skylla på Mackis som hade ansvar för rygginsmörjningen.

Får hoppas vi får se en massa fina akvarellmålningar på Flickr sen då!

Malin sa...

Haha ja, det är verkligen TERROR-varmt nu också kan jag säga...phew alltså! Smögen är väldigt vackert. Nackdelen är väl tyvärr att det börjar bli lite för turistigt. Det är folk överallt. Man ramlar ju nästan av smögenbryggan för att man blir trängd av folk i för små badbyxor som man absolut inte vill snudda. Hehe.

Haha ja då vet du vad jag snackar om. Det är ju skitmeckigt att få ut smörjan så den blir jämn. Man ser ju inte om man råkar missa ett ställe dessutom eftersom krämen smälter in så snabbt...eller så är det jag bara är slarvig? :)

Jaa igår blev det inga fina målningar iallafall, kände mig ur form :( Men det kommer la.