3/26/2008

Jag - the saviour!

Var inne en sväng i den där skivbutiken/härberget vid hornstull i eftermiddags. Stod som bäst och bläddrade igenom någon random back när en man, som väntar på att få ta över backen efter mig (det var värsta rushen där inne! Brukar det inte vara), uppmärksammar vad jag har samlat på mig i min famn:

- Oj och bra musiksmak har hon också!
- Hehe aah ja..jaa. Tack, tack. (jag är en usel kallpratare)
- Vad glad man blir när man ser någon så ung ha en sådan koll på bra musik. Då får man hopp för ungdomen igen!

Yes! Nog för att jag säkerligen anses ha god smak i ögonen på de flesta middleaged-gubbrockarna...men ändå. Jag köpte tre vinyl till Daniel, en Petty-VHS (hehe), en Bowie och en Dolly-skiva och fick en massa rabatt dessutom! Tjing tjing.

2 kommentarer:

J sa...

Som sagt — din gubbe!

Malin sa...

you know it!