3/10/2008

Barna Hedenhös


klicka på bilden för att se den större

Jag älskar den här bilden på mig och min bror! Det är tidigt 90-tal. Vi står utanför vår indianhydda som vår far hade snickrat ihop åt oss (ett seriöst bygge, notera järnrören!). Jag är klädd i en rosa tröja med röda hängslen som stadigt håller upp mina jeans i den perfekta höjden strax ovanför naveln. Min bror bär den något udda färgkombinationen gult och grönt. Men som han gör det! Han matchar det med ett par svarta träskor, troligtvis inte hans egna då de ser ganska så stora ut. Kläderna var, som vanligt, helt sponsrade av vår mors barnklädesaffär som hon hade vid den tiden.

Det roligaste är ju dock våra frisyrer. Jag visar upp ett prima exemplar av den så kallade "Gusav Vasa-frillan" medans min bror brukar den klassiska ägg/pott-frisyren. Jag har gjort en liten skiss över våra frisyrer här:

4 kommentarer:

Anonym sa...

Om du sätter ihop dom har du ett fabergéägg med ställning

Malin sa...

Men bara ett halv fabergéägg då? Annars är det ju nån tysk surdegslimpa på pall.

Anonym sa...

ja och nån sån finns ju inte. så vi säger ett fabergéägg med ställning!

Malin sa...

existerar ens något som heter fabergéäggställing? om så, vet jag inte hur bekväm jag är att mitt forna frisyr från representera det. nu börjar jag se en såndär amerikansk 80-tals telefon istället..