3/25/2008

Ducks and Angels

Påskhelgen kan beskrivas såhär; lugn och ro, krama mormor, matlagning, mys, godis, no country for old men, into the wild, sitta på ett golv och lyssna på vinyl (Petty-skivorna tog jag med mig hemifrån men annars så har min moster en imponerande samling i sin ägo. Mink de Ville, Stevie Nicks, Dr John, Tears for Fears, Elton John, Ultravox för att nämna några liksom!) sova länge, kalla promenader...och så lite änder. Det kryllar av änder i Tidaholm. Jag gillar det där.

Ps. Jag överlevde Swebus-resan. Även fast det var lite slirigt i snön på väg hem. Bredvid mig satt förresten en väldigt lustig man. Han hade med sig ett hårdkokt ägg till matsäck. Är inte det allt bra märkligt? Han tog upp det ur en liten påse, knäckte det mot stolen framför, skalade det - och åt upp det! Han gjorde det dessutom som om det vore det mest naturliga i världen. Jag hade en tråkig banan och en brämhults. Så väldigt svennebanan. Nästa gång ska jag ta med ett ägg!

6 kommentarer:

Anonym sa...

haha, trattgrammofon! det är omöjligt att se proportionerna på den bilden, den skulle kunna vara hur stor som helst!
men den är riktigt fin. färgerna på den matchar bakgrunden på din blogg!

The IndenTerrorForce sa...

Jag gillar din mormors inredning. Speciellt lampan i taket och tavlorna med änglarna.

Malin sa...

Ja den är hur fin som helst. Fint att du noterade att den matchade bloggen. Jag har satt upp mig som etta på arvslistan för den. Jag bör kanske poängtera att det alltså inte var den här jag stod och vevade på för att få höra mina vinyler...även om det hade varit roligt såklart.

Malin sa...

Daniel: Det är hemma hos min moster faktiskt. Jag tycker också om inredningen där. Mycket gamla fina saker. Min morfar var lite av en antikvitetshandlare/skrotnisse...så mycket kommer från honom.

Linnette sa...

Du har hatt en fin påske! Men ett egg, det er vel ingenting! En gang så jeg en gammel dame spise en boks leverpostei på bussen, med fingrene. Det er riktignok mange år siden, men det er et syn (og en lukt) jeg aldri vil glemme.

Malin sa...

Haha okej leverpastej tar nog priset. det var märkligt på riktigt! det var ju trots allt påsk..klart gubben åt ägg!