2/13/2008

Längtan efter en kant av våren

Dom säger att Radio Depts nya skiva ska släppas till vårkanten, vilken kant av våren menar dom? (Jag vill påstå att begreppet "vårkant" är lite väl luddigt) Hoppas på den första kanten anyhow. Hoppas hoppas. Jag är så nyfiken, kommer den vara lika bra som Pet Grief och Lesser Matters? Ja, det vågar jag hoppas. Radio dept är pålitliga.

Jag upptäckte Radio Dept när jag gick på högstadiet. Jag var väldigt mycket svensk indie på den tiden. Det var bara Bad Cash Quartet, Shout Out Louds och allt som Labrador hade i sitt stall. Fast det var en sådan ensam indietid som ensam indietjej på en ensam icke-indie skola. Inga av mina vänner lyssnade på indie, de gillade bara smink och mopeder och förstod inte alls varför det var så häftigt när de spelade tex just en Radio dept låt på ICA Hjertberg (hänget på matrasterna) (dom väljer att stava så). Usch, högstadiet är inget stadie man längtar tillbaka till iallafall.

Visst är den sista bilden väldigt "Radio Deptig"? Den är tagen av mig för längelängesedan och ska föreställa the myriad harbour of Lidköping. Feel free to use it Radio dept!


Inga kommentarer: