2/06/2008

I've got the Petty-fever!

Daniel listar hans wishlist för setlist på Petty-konserten i sommar. Jag är helt med på den, men vi lägger till Runnin' Down a Dream va? Och vågar vi hoppas på att han dyker upp i sin sköna solar system-kavaj? Nej det kanske han inte kommer göra. Men det kommer bli så ofattbart bra iallafall. Det vet jag redan nu. Fyra månader av Petty-rus-fever-pepp har precis inletts (jag vågar inte föreställa mig mitt tillstånd efter konserten). Sen lär väl själva New York-peppen inledas snart också, ojoj.

Pepp-video nummer ett; "Refugee" från Live Aid-galan 1985 (den helt klart bästa). Jag satt faktiskt och kollade på den dvd:n på julafton (med släkten, hehe) och önskade att jag hade varit där när det begav sig. Det fick och får jag ju inte, men Petty anno 2008 är inte fy skam det heller.

Inga kommentarer: