2/04/2008

Lift me up!

Mitt liv är astråkigt just nu, astråkigt I tell you! Till och med mitt horoskop hånar mig "Livet behöver inte alltid vara så intressant". Huh, inte? Men, MEN! Jag läser däremot en väldigt fin bok just nu som gör mig glad. "The Curious Incident of The Dog in the Night Time" heter den och är skriven av Mark Haddon. Den handlar om en autistisk pojke som försöker lösa ett mystiskt mord på sin grannes hund. Han tänker på sådana där saker man själv glömmer bort att tänka på ibland. När den är slut ska jag läsa Dolly Parton biografin eller kanske Jpod eller Everything is illuminated...jag har att göra!


2 kommentarer:

Anonym sa...

För att lägga på, på din tråkiga dag så har jag med köpt dolly parton biografin och har inte orkat läsa längre än 2 kapitel.
Citat från boken:
"Det fanns en riklig tillgång på timmer i smokey mountains- området och exploaterades för kommersiella ändamål. Avverkningen tilltog sakta med säkert."

så läs INTE den om du har en tråkig dag till. Eller du kanske läst den? Blir den bättre? Finns det hopp för alla som älskar dolly?

Malin sa...

hej anna!

jag har inte ens kämpat mig igenom två kapitel av den boken tror jag (är imponerad över din bedrift). språket är ju bland det torftigaste jag läst! haha. vad är det för snubbe som skrivit den egentligen?

dolly har och har ju haft världens mest spännande liv. jag tycker inte att bara vem som helst ska kunna få skriva en bok om henne sådär.

nej nu läser jag everything is illuminated istället, much better. vad läser du?