4/24/2008

Status check

"I was speechless - I was without speech" för att modifiera ett gammalt klassiskt Seinfeld-citat. Jag hade helt enkelt ingenting att säga/berätta/skriva/publicera, you name it! Det är mitt försvar till den här bloggtorkan som varit. Men nu skiner solen, ny energi och jag är tillbaka!

Det har hänt mycket på sistone. Mest roliga saker faktiskt - som att jag ska få flytta in med mig själv i en alldeles egen lägenhet! Det är inte illa. Och om bara några dagar inleds maj. Maj är av tradition min bästa månad på året. Jag är spänd på vad maj har att bjuda på det här året! Maybe some L-U-V? Eller kanske en jävligt snygg soffa. Det står också högt på önskelistan.

Vad gäller musiklyssnandet så rullar det fortfarande mycket Petty. Snart får jag lägga mina gloves på Mudcrutch-skivan också. Det känns fint! Daniel gav den thumbs up. Hellacopters senaste och sista (snyft) skiva är boogie boogie-bra. Fan att dem ska lägga av, men kanske lika bra nu när de fortfarande är bra. Men de kommer ju lämna en gigantisk krater efter sig på planeten svensk musik. Annars har jag lyssnat mycket på Destroyer också. Destroyer är balsamico för själen for sure. Nya albumet "Trouble in dreams" är fantastiskt. Så även deras gamla album såklart. "Your blues" och "Don't become the things you hated" tröttnar jag aldrig på från förra skivan. Är sugen på lite nya fynd i musikväg dock. Tips mottages gärna!

Inga kommentarer: